štvrtok 24. apríla 2008

spätné záznamy : Veľká betonáž 17.4.




Zatial najnáročnejsším dňom z hľadiska koordinácie, logistiky a síl bola betonáž podkladu v dome. Tú predchádzalo dosypávanie úrovne v dome, ale bohužiaľ som nemal dosť síl prinútiť pracovnú skupinu k takému výkonu, aby sme sa dostali na potrebnú výšku. Pre nich už bolo dosť. Na pomoc s betónom prišiel odborník Martin Somora z Banskej Bystrici, študent VŠVU. Večer sme sa na ťažký deň pripravili teoreticky pri pive zo džbánku.
Deň "B" začal už o pol ôsmej, kedy sa otvárajú miestne stavebniny, traktorista Vilo s dvomi pomocníkmi z aktivačných sedeli v kabíne a čakali. Čakali aj Horváthovci a keď sme prišli čakali sme aj my. Okrem nás tam čakalo ešte niekoľko stavebníkov. Dostali sme kari rohože na traktor, na neho naskočili Horváthovci a Maťo a ja som sa zviezol s Vilom.
Tam som sa dozvedel, že ma chcú na meste, tak som sa odviezol s traktorom až pred mestský úrad, kde pani Bryndzová potrebovala ešte nejaké údaje na objednávku, nakoniec sa betón potvrdil na 14h a keď som prišiel späť rohože už boli na mieste a Maťo začal viesť tréning vyvezovania výstuže. Okolo pol jedenástej sme mali previazané všetky siete a začalo sa polievať.
Aktivita, ktorá nemá jednoznačne viditeľný účinok sa v cieľvej skupine veľmi ťažko presadzuje. Asi 50m od domu je prameň, odtiaľ sme nosili vodu na vlhčenie podkladu. Po chvíli sa už smiali, že im tam budú kvety rásť a že to netreba.
Obedové menu z Kolpingovho domu bolo famózne, šunkové misy, treska a skvelá nakladaná zelenina. Po obede sa chlapci natiahli na zem a pozerali na príjemné počasie. Bolo celkom teplo, nefúkalo, teplota na dodacom liste 16 stupňov.
Ešte poliatie a prišiel betón, obrovský domiešavač nám to vychrstol nekompromisne na dvakrát do domu, podpíal som papier a za 20 min bol preč. Nechal nás po kolená v kope betónu.
Ako predpovedal Maťo, potom sme sa 4 hodiny nezastavili, teda najmä on, ktorý s vodováhou a rozvahou krotil tú masu ako keď pani učiteľka zoradí kŕdeľ detí do dvojradu. Vyskúšali si to aj daľší, ale posledný roh pred šiestou zarvovnal zase Maťo.
Slnko už kreslilo na novú podlahu dlhé tiene my sme dofajčovali marsky. Nikde nechutí tak fajčiť ako na stavbe. Horvathovci unavený prezuli vyfasované gumáky, a šli. 7 m3 C12/15.

Žiadne komentáre: