streda 28. mája 2008

Ňáročný deň bez obrázkov

27.5. Asi preskočím, niektoré aktivity, ktoré sa medzitým udiali. O piatku napíše Mirka. Ale o včerajšom utorku 27.5.2008 msusím písať, kým je to čerstvé. V pondelok predvčerom som podozrivo hladko dohodol všetky zložky komplikovanej operácie : Prebuntovávanie slamených balov z tvaru kotúča do tvaru kocky. Kotúče boli uložené na družstve oproti domu, predseda pocedal, že tam niekto bude, potrebovali sme ich preniesť na vlečke, mesto sľúbilo traktor o siedmej a Repášsky, človek zo strojom mal prísť o pol ôsmej. Nikel, perfektné.
O siedmej ( a to som nemeškal !) nebolo ani traktora, ani Horvathovcov, korým došiel benzín v strede cesty a išli pešo, pričom Bhočar ostal v aute. Ja som im v bandaske niesol trochu benzínu, takže som odbicykloval cez pole k odstavenému autu, vrátil sa späť ku skupinke , ktorá išla peši, ale tá samozrejme ostala čakať na auto. Nakoniec sme sa postavili pred družstvo a čakali. Traktor prišiel o 7h20 a medzitým sa na družstve začalo otváranie šopy. Zriadenec v zelenom, ktorý to mal urobiť okamžite ako ma zbadal, sadol na bicykel, zamumlal, že musí ísť previesť kravy cez cestu a ušiel. Zriadenec v modrom ho označil ako "čo chytí do
rúk, pokazí". Objavili sa kľúče a zistilo sa, že baly treba na vlečku zhodiť z rampy, ktorá bola asi 2,2m vysoká a výška vlešky je asi 1,3 m a tak traktorista Vilo povedal, že to si nenechá, lebo mu utrhne bočnice. O 7h45 som volal tomu s buntovačkou, kde je, a on že má robotu a príde poobede o tretej. O 8h15 Vilo odišiel aj s traktorom a my sme tam ostali. Predsedy družstva mi dvakrát tresol telefónom. O 9h00 mu puklo srdce a odkázal zriadencovi v zelenom, nech vezme traktor, a vlečku na slamu s ramenom, nech nám to naloží. Tento potvrdil svoju povesť a pokazil dva balíky z trinastich. Nakoniec sme mali baliky doma o 10h33.
pra sme ich rozlozili a cakali. Teraz uz zrýchlim : 12h00 obed, 12h30 volám Repášskemu, ale pre
zlé spojenie, ukončené. 13h00 Repašsky nedostupný. 14h00 Horváthovci odišli, ležím na slame a dúfam. Repášsky nedostupný. 15h00 Repašsky nedostupný, bunvač nikde. Do akcie zapojená Mirka.
16h00 Horváthovci a ja na stavbe, Repašsky nedostupný, Mirka v teréne. Mirka hľadá Repášskeho osobne - Baldovce, Bugľovce : repášskeho otec, Jablonov - Družstvo, Baldovce - Družstvo, polmedzi Baldovcami a Bugľovcami. 17h00 prišla po mňa a na tutovku sme išli do Studenca, kde Repášsky jazdil po silážnej jame. Ja som ho ostal strážiť, aby nikam neušiel. O 18h00 prišiel riaditeľ Špiner, a poslal Repášskeho so mnou. 18h04 sme vyrazili. Do 20h05 sme nahadzovali slamu do tlamy buntovacieho lisu. Zožrala všetko, ešte aj jedny vidly, a hrozne rýchlo, bez prestávky, stále hádzať, na konci som sa cítil, akoby som odohral futbalový zápas. Na konci dňa sme sa dotkli dna aj fyzických a psychických síl. Aha, a počas dňa som stratil foťák.

1 komentár:

Unknown povedal(a)...

jóóój, mišo, mišo. pevný nervy to chce:) drž se! O.