pondelok 19. mája 2008

staré tehly





9.5. Pôvodný nápad bol nájsť nepálené tehly. Za týmto účelom som išiel do Spišskej Novej Vsi do tehelní, ktoré ako som sa dozvedel pri bráne, kde na mňa štekal asi 130kg vlčiak, sú práve v exekúcií. Tak som sa zastavil v stavebninách a pozeral aké super veci tam majú. Ktosi sa práve sťažoval, aké sú drahé tehly, a že on pozná niekoho, kto má tisíc. Tak som sa primiešal do rozhovoru a vznikla z toho spolupráca. Istý pán Weizer z SNV búra na dvore kôlňu a predal by tehly. Avšak ako sme sa dozvedeli na ministerstve, náš projekt nemôže niečo kúpiť od súkromníka, nech by to bolo kokoľvek výhodné a odporučili nám kúpiť tehly nové. Vyzeralo to, že to budeme musieť zatiahnuť nejak inak. Tak sme sa pobrali ráno na búračku a nakoniec sme sa s pánom Weizerom dohodli tak, že za prácu pri búraní nám tie tehly daruje. Odviezol nám ich pán Tulian, Mirkin známy. A veľmi pomohol Bobeš, ktorý ako návšteva pracoval celý deň ! Všetký obrovská vďaka.

Tehla tradičná , takzvaná plná pálená tehla má rozmer 65x140x290mm, avšak pri murovaní sa počíta 10mm naviac na maltu. Dnes stojí jedna tehla 17 Sk. Cena starej tehly sa pohybuje asi okolo 3sk. Na jeden meter štvorcový priečky sa minie 44 tehál. Od pána Weizera sme dostali asi 800 tehál

Žiadne komentáre: